Reklamace
Panaszkezelési eljárás IMMAX WPB CZ, s r. o.
IMMAX WPB CZ, s.r.o., Pohoří 703, 742 85 Vřesina, ID: 046112686.
ÜZEMELTETÉSI ÉS KÁRRENDEZÉSI OSZTÁLY
IMMAX WPB CZ, s.r.o.
Teslova 1179/2, 702 00 Ostrava-Privoz
E-mail: reklamace@immax.cz
FIGYELEM: A vállalat székhelyén nem fogadunk el igényeket. Köszönjük megértését.
HOGYAN IGÉNYELHETEK ÁRUT - GYORS ÁTTEKINTÉS
1. Töltse ki az igénylőlapot (Claim Form), kövesse nyomon az áru vásárlását igazoló bizonylatot.
2. Küldje el vagy adja át személyesen az árut az igénylőlappal és a vásárlást igazoló bizonylattal együtt az IMMAX WPB CZ, s.r.o. címére. Teslova 1179/2, 702 00, Ostrava-Privoz.
a. Ha az árut a szállítmányozó céggel küldi el, kövesse a cég utasításait, ügyelve arra, hogy az áru sértetlenül érkezzen meg.
b. Személyes átadás esetén az árut adja át nekünk munkaidőben H-Péntek 8-15 óráig.
A PANASZELJÁRÁS LEÍRÁSA - GYORS ÁTTEKINTÉS
1. Az áru átvétele a telephelyen
2. Az áru ellenőrzése a panaszos szakember által, az áru javítása vagy cseréje
3. A technikus tájékoztatja Önt a reklamáció előrehaladásáról
4. A reklamációt a lehető leghamarabb, de legfeljebb 30 napon belül megoldjuk
A Vevő köteles megismerni a Panaszkezelési eljárást és az Általános Szerződési Feltételeket (a továbbiakban: "Általános Szerződési Feltételek"), mielőtt megrendeli az árut. A Vevő egyúttal tudomásul veszi, hogy köteles az IMMAX WPB CZ, s.r.o. számára a reklamáció rendezéséhez szükséges együttműködést biztosítani, ellenkező esetben a határidők megfelelően meghosszabbodnak azzal az idővel, amely alatt a Vevő nem biztosította a szükséges együttműködést.
Az adásvételi szerződés megkötésével és az áru eladótól történő átvételével a vevő elfogadja a jelen Panaszkezelési eljárást.
HIRDETÉSI SZABÁLYOK az áruk értékesítésére vonatkozóan
IMMAX WPB CZ, s.r.o., Pohoří 703, 742 85 Vřesina, ID: 046112686.
Ez a panaszkezelési eljárás a vállalat valamennyi üzlethelyiségében érvényes.
ÜZEMELTETÉSI ÉS KÁRRENDEZÉSI OSZTÁLY:
IMMAX WPB CZ, s.r.o.
Teslova 1179/2, 702 00 Ostrava-Privoz
E-mail: reklamace@immax.cz
FIGYELEM: A vállalat székhelyén nem fogadunk el igényeket. Köszönjük megértését.
1. cikk
Bevezető rendelkezések
A Vevőnek a hibás teljesítésből eredő jogait (a továbbiakban: "reklamációk") mindig a jelen Reklamációs eljárásnak megfelelően kell gyakorolnia. A jelen Reklamációs Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre a Cseh Köztársaság joga az irányadó. Az Eladó megfelelő módon tájékoztatja a Vevőt a jelen Reklamációs eljárásról, és azt a Vevő kérésére szöveges formában a Vevő rendelkezésére bocsátja. A jelen Panaszkezelési eljárás megfelel a 89/2012. sz. törvénynek, a Polgári Törvénykönyvnek és a 2014. január 1-jén módosított, a fogyasztóvédelemről szóló 634/1992. sz. törvénynek.
Az Eladó a következő esetekben nem felel a hibákért:
- ha a termék az átvételkor hibás, és a hiba miatt a vételárból engedményt állapítottak meg,
- ha az áru használt, és a hiba megfelel annak a használati vagy elhasználódási szintnek, amellyel az áru a vevő általi átvételkor rendelkezett,
- a hibát a szokásos használatból vagy az áru természetéből (pl. a hasznos élettartamának lejártából) eredő elhasználódás okozta,
- a vevő okozta, és azt nem rendeltetésszerű használat, tárolás, nem megfelelő karbantartás, a vevő beavatkozása vagy mechanikai sérülés okozta,
- a hibát az eladó ellenőrzési körén kívül eső külső esemény okozta.
2. cikk
A követelés gyakorlása
A Vevőnek joga van reklamációt benyújtani az Eladó bármelyik telephelyén, ahol a reklamáció elfogadása az eladott áruk körére tekintettel lehetséges. Az Eladó köteles biztosítani a reklamáció fogadására jogosult alkalmazott jelenlétét minden üzemidőben. A reklamációt az Eladó által a Vevő részére kiállított igazolásban vagy a jótállási jegyben megjelölt személynél is be lehet nyújtani, ha a megjelölt személy az Eladó telephelyén vagy a Vevőhöz közelebbi helyen tartózkodik.
A Vevő köteles bizonyítani, hogy jogosult a reklamációra, különösen a vásárlás időpontját, akár az eladási bizonylat, akár az eladónak a hibás teljesítésről szóló jótállási jegy szerinti kötelezettségeiről szóló igazolása, akár más hitelt érdemlő módon. A vevő nem jogosult olyan hiba miatt igényt érvényesíteni, amelyet már korábban kifogásoltak, feltéve, hogy a vételárból ésszerű árengedményt adtak. A Vevő köteles továbbá a címre egy megfelelően kitöltött reklamációs nyomtatványt csatolni. E dokumentum nélkül a reklamáció nem kerülhet időben és megfelelően feldolgozásra.
Letölthető űrlapok:
Igénybejelentés (igénylőlap)
3. cikk
A jogok gyakorlásának határideje
A vevő a hibás teljesítésből eredő jogait az áru átvételétől számított 24 hónapon belül gyakorolhatja. Használt áru esetén a hibás teljesítésből eredő jogok gyakorlására nyitva álló határidő 12 hónapra csökkenthető; a határidő ilyen csökkentését az Eladónak a hibás teljesítésből eredő kötelezettségekről szóló igazolásban vagy az értékesítési okmányon jeleznie kell. A határidő lejárta után a hibás teljesítési jog az eladóval szemben nem gyakorolható, kivéve, ha a felek másként állapodnak meg, vagy ha az eladó vagy a gyártó a jogszabályi kötelezettségeit meghaladóan különleges minőségi garanciát vállal.
A vevő köteles a hibás teljesítésből eredő jogait indokolatlan késedelem nélkül gyakorolni, miután felfedezte, hogy az áru hibás. Ezt írásban vagy elektronikus úton teheti meg. A bejelentésben meg kell adnia elérhetőségét, a hiba leírását és a követelés rendezésének módjára vonatkozó kérést.
A vevő a hiba bejelentésekor, vagy a hiba bejelentését követően indokolatlan késedelem nélkül köteles közölni az eladóval, hogy melyik jogot (a reklamáció rendezésének módját) választotta. A választás megváltoztatása az eladó hozzájárulása nélkül csak akkor lehetséges, ha a vevő olyan hiba kijavítását kérte, amely javíthatatlannak bizonyul. Ha a vevő a lényeges szerződésszegésből eredő jogát nem választja meg időben, ugyanolyan jogok illetik meg, mint a nem lényeges szerződésszegés esetén.
A vevő köteles bizonyítani az áru megvásárlását (lehetőleg vásárlási bizonylattal). A követelés rendezésének határideje az áru eladónak vagy a javításra kijelölt helyre történő átadásától/átvételétől kezdődik. Az árut megfelelő csomagolásba kell csomagolni a szállítás során bekövetkező sérülések elkerülése érdekében, valamint tisztának és hiánytalannak kell lennie.
Az Eladó nem felel a kár mértékének növekedése esetén, ha a Vevő a hiba ismerete ellenére használja az árut. Ha a vevő a hibát jogosan érvényesíti az eladóval szemben, a hibás teljesítésből eredő jogok érvényesítésének határideje nem jár le arra az időszakra, amíg az áru javítás alatt áll, és a vevő nem használhatja azt. A szavatossági határidő tehát meghosszabbodik az igényérvényesítés időpontjától a követelés rendezéséig vagy addig az időpontig, amikor a vevő köteles az árut átvenni.
A vevő tudomásul veszi, hogy amennyiben a reklamáció rendezése során az árut kicserélik, a hibás teljesítésből eredő jogok gyakorlására vonatkozó új határidő nem indul el. A meglévő 24 hónapos jótállási idő meghosszabbodik a reklamáció benyújtásától a reklamáció rendezéséig vagy a vevőnek az áru átvételére való kötelezéséig terjedő időszakkal.
A hibás teljesítésből eredő jogok gyakorlásának időtartama nem tekinthető az áru élettartamának meghatározásának, amely a termék jellemzői, karbantartása, valamint a helyes és intenzív használat, illetve a vevő és az eladó közötti megállapodás függvényében változik.
4. cikk
A panaszok kezelése
Az Eladó köteles a panaszról haladéktalanul, bonyolultabb esetekben öt munkanapon belül dönteni. Ez a határidő nem tartalmazza a hiba szakszerű értékeléséhez szükséges időt. Az Eladó köteles a Vevőnek írásbeli visszaigazolást adni, amelyben megjelöli a reklamáció időpontját és helyét, a kifogásolt hiba jellemzőit, a Vevő által kért reklamáció kezelésének módját, valamint azt, hogy a Vevőt milyen módon tájékoztatja a reklamáció kezeléséről. A reklamációt, beleértve a hiba elhárítását is, indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb a reklamáció időpontjától számított 30 napon belül kell rendezni, kivéve, ha az Eladó és a Vevő hosszabb határidőben állapodik meg. Ha a határidő utolsó napja szombatra, vasárnapra vagy munkaszüneti napra esik, a határidő utolsó napja a következő munkanap. A határidő hiábavaló lejárta lényeges szerződésszegésnek minősül. Az Eladó írásban igazolja a Vevőnek a követelés rendezésének módját és a követelés időtartamát. A Vevő nem jogosult az Eladó hozzájárulása nélkül megváltoztatni az egyszer már választott reklamáció kezelési módot, kivéve, ha a választott kezelési mód egyáltalán nem vagy nem időben valósítható meg.
A Vevő köteles a reklamált árut legkésőbb attól a naptól számított 30 napon belül birtokba venni, amikor a reklamációt rendezni kellett volna, ezt követően az Eladó jogosult ésszerű tárolási díjat felszámítani, vagy az árut saját számlájára a Vevőnek értékesíteni. Az eladónak előzetesen értesítenie kell a vevőt erről az eljárásról, és ésszerű póthatáridőt kell adnia a vevőnek az áru átvételére.
5. cikk
Minőség az elfogadáskor
Az Eladó kijelenti, hogy az árut a Vevőnek a Polgári Törvénykönyv 2161. §-ában foglaltaknak megfelelően szállítja, azaz:
- az áru rendelkezik a vevő és az eladó között megállapodott tulajdonságokkal, megállapodás hiányában pedig olyan tulajdonságokkal, amelyeket az eladó vagy a gyártó leírt, illetve amelyeket a vevő az áru jellegére tekintettel és az általuk végzett reklámozás alapján elvárt,
- az áru alkalmas arra a célra, amelyet az eladó a használatára vonatkozóan megjelölt, vagy amelyre az ilyen jellegű dolgot általában használják,
- az áru a megfelelő mennyiségben, méretben vagy súlyban lévő áru; és
- az áru megfelel a jogszabályi követelményeknek.
Ha az áru a vevő általi átvételkor nem felel meg a fenti követelményeknek, a vevő jogosult új, hibátlan áru szállítására, kivéve, ha ez az áru jellegére tekintettel ésszerűtlen. Ha a hiba csak az áru egy részét érinti, a vevő csak az adott rész kicserélését követelheti; ha ez nem lehetséges, elállhat a szerződéstől, és követelheti a vételár teljes visszatérítését. Ha azonban ez a hiba jellegére tekintettel aránytalan, különösen, ha a hiba indokolatlan késedelem nélkül kijavítható, a vevő jogosult a hiba ingyenes eltávolítására a oldalon.
Ha a vevő nem áll el a szerződéstől, vagy nem él a hibátlan új áru leszállítására, az alkatrészek cseréjére vagy javítására vonatkozó jogával, akkor a vételárból ésszerű árengedményt követelhet. A vevő akkor is jogosult ésszerű árengedményre, ha az eladó nem tud új, hibátlan árut szállítani, az áru egy részét kicserélni vagy az árut kijavítani, vagy ha az eladó a hibát nem orvosolja ésszerű időn belül, vagy ha az orvoslás jelentős nehézséget okozna a fogyasztónak.
Ha a hiba az átvételtől számított hat hónapon belül válik nyilvánvalóvá, az árut úgy kell tekinteni, hogy az átvételkor hibás volt.
6. cikk
Az eladó felelőssége a lényeges és lényegtelen szerződésszegésnek minősülő hibákért
Az eladó felelőssége a lényeges vagy nem lényeges szerződésszegésnek minősülő hibákért az áru átvételtől számított 24 hónapon belül felmerülő hibákra vonatkozik, olyan hibákra, amelyekre az 5. cikk értelmében nem vonatkozik a minőségi felelősség az átvételkor.
Ha a hiba lényeges szerződésszegést jelent, a vevőnek választása szerint joga van új terméket szállíttatni, kijavíttatni, ésszerű árengedményt kapni vagy elállni a szerződéstől (a vételár teljes visszatérítésére való joggal). Ha a hiba nem jelentős szerződésszegés, a vevőnek joga van a hiba kijavítására vagy ésszerű árengedményre.
A vevőnek a hiba jellegétől függetlenül joga van új, hibátlan dolog átadására, alkatrész cseréjére, árleszállításra vagy a szerződéstől való elállásra, ha a dolog a javítást követően a hiba ismétlődése vagy nagyszámú hiba miatt nem használható megfelelően.
7. cikk
Követelések és vitarendezés költségei
Az áru reklamációra történő elküldésével kapcsolatos költségek a vásárlót terhelik.
Abban az esetben, ha az eladó a reklamációt jogosulatlanként elutasítja, a vevő kapcsolatba léphet egy igazságügyi szakértővel, és kérheti a hiba független szakmai értékelését. Ebben az esetben a hiba értékelése céljából történő szállítás költségei az eladót terhelik, függetlenül attól, hogy a reklamációt jogosan fogadják el vagy utasítják el. Ez alól kivételt képez a fogyasztó nyilvánvaló joggal való visszaélése.
Ha a vevő és az eladó között nem jön létre megállapodás, a vevő a fogyasztói jogviták peren kívüli rendezésére szolgáló meglévő rendszerekhez, különösen a www.vasestiznosti.cz rendszerhez, vagy az illetékes bírósághoz fordulhat.
8. cikk
Szerződéses minőségi garancia
Ha az Eladó a jogszabályi kötelezettségeit meghaladó minőségi garanciát vállalt, annak alkalmazására a jelen panaszeljárás az irányadó, kivéve, ha az Eladó hibás teljesítésből eredő kötelezettségeinek igazolása (jótállási jegy) vagy a szerződés másként rendelkezik.
Ez a panaszeljárás 2024.11.1-től hatályos.